Enthousiast en zorgelijk kijkende cliënten wisselen elkaar deze week af. Blije mensen die het tot hun eigen verbazing gelukt is zonder extra gewicht terug te keren uit Toscane, de Dordogne of camping De Berekuil.  Ondanks verleidingen van Italiaans ijs, Franse croissants of dagelijkse campingborrels. Anderen hebben de schade weten te beperken tot plus 1 kg. Geweldig!

Wat vooral fijn is dat veel cliënten na hun vakantie het ‘gezonde’ ritme vlot  hebben opgepakt. Gewoon weer 3 x per dag aan tafel  eten en al dan niet met tegenzin weer op naar de sportschool. Wacht daar niet mee tot september, tot de sportschool weer alle lessen geeft, tot de kinderen naar school gaan, tot je zelf weer in je werkritme zit…Allemaal excuses die je niet dichter bij je doel brengen.

Hoe is het mij vergaan?

Ik heb de skiliften in Oostenrijk ontdekt. Wat een uitvinding en gemak! Zes dagen heb ik 3 uur gewandeld op 1400 – 2400 meter hoogte! Groen, natuur, rust en beweging.Geen zware fietstochten voor mij dit jaar, maar redelijk relaxte wandelingen. Veel families met jonge gezinnen gezien, veel ouderen die van een korte wandeling met koffie genoten. Kortom: een aanrader voor iedereen die van natuur houdt. Gekampeerd. Veel uit eten geweest. Iedere dag een biertje voor de dorst 😉 en wijntje bij het eten. Resultaat: zelfde gewicht.

Daarna weekje kamperen en weinig doen met weekendpleegzoontje in Noord Groningen. Iedere dag heerlijk 3-gangenmenu. Resultaat: 1/2 kilo erbij. Tja.

Vorige week mezelf weer naar de sportschool gesleept. Ik werk nu 2 weken en daarna ben ik weer een week onder de pannen voor een training. En het is mooi buitensport weer. En ik moet nog groente oogsten uit de moestuin. Prima excuses om pas eind augustus te beginnen met een abonnement. Zucht. Toch gestart. Helemaal blij mee.

De moraal van dit verhaal? Je hoeft echt niet aan te komen na een zomervakantie! Geniet van het lekker eten en zorg dat je veel beweging krijgt. Actief sporten in de hitte hoeft niet, iedere dag 2-3 uur wandelen, fietsen, dorpen bekijken… dat voorkomt extra kilo’s. Pak de draad van regelmatig koken, normaal eten en sporten direct weer op.

Hoe is dat bij jou gegaan? Heb je veel beweging gehad? Gewichtsneutraal thuisgekomen? Heb je de draad weer opgepakt? Laat je reactie achter en je maakt kans op een gratis exemplaar van het boek “Liefde in plaats van chocola” waar ook tips voor je volgende vakantie in staan.

Annemarie ontvangt het boek n.a.v. haar reacties op het vorige bericht. Annemarie, stuur even een mail naar info@10kilolichter.nl voor je adresgegevens.

3 Responses to Slanke Zomer? Tip 3 Direct weer aan de slag!
  1. En Caro, als dank voor je reactie ontvang je het boek Liefde in plaats van chocola. Wil je je adres mailen naar info@10kilolichter.nl?

  2. Heerlijk naar Limburg geweest een week. Veel gewandeld maar ook mijn sport dvd’s mee, zodat ik eerst een half uurtje kon sporten en daarna met de dag kon beginnen. Door het wandelen en zwemmen kon ik ‘s middags genieten van een heerlijk bakje koffie soms met iets erbij. En in een appartement kunt je zelf koken. Doordat ik de regelmaat niet echt uit het oog verloren ben was het daarna ook niet zo lastig. Ik denk altijd aan het moment na het sporten (hoe voel ik me dan).

    • Beste Caro, wat heb je je vakantie goed aangepakt! Wauw, eerst even sporten en daarna de dag beginnen, veel wandleen en zwemmen en zelf koken! Jij bent vast gewichtsneutraal thuis gekomen!
      En fijn he, als je in je vakantie actief blijft, dan pak je het ritme daarna sneller op! Goed voorbeeld ben je.


[begin]

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *