Individuele begeleiding

Intensieve begeleiding bij afvallen en emotie-eten de baas

De aanpak van 10kilolichter is alleen geschikt voor mensen die serieus aan de slag willen om in 1 jaar blijvend af te vallen, gezonder en fitter te worden en/of om definitief het emotie-eten en jo-jo-en onder controle te krijgen.

Hoe ziet jouw leven eruit over 5 jaar? Als je nu de eerste stappen zet en aan de slag gaat voor je gezondheid? Wat heb je dan bereikt over 1 of 5 jaar? Ben je dan fit, gezond, zonder Diabetes en met een keurige bloeddruk?  Koop je weer leuke kleding? Ben je trots op jezelf? Is het je gelukt je werk te blijven doen? Zwem je met je (klein)kinderen? 

Dit leven kun jij bereiken. Sinds 2015 zijn er 12 Emotie-eten de baas specialisten© in het land die jou individueel of via workshops graag begeleiden het emotie-eten onder controle te krijgen. Door het snoepen, snaaien en jojoën achter je te laten lukt het jou ook om blijvend je gewicht te verliezen. Zie de gegevens van de Emotie-eten de baas specialisten© van Friesland tot en met Limburg.

Zie onderstaand de aanpak van Fenna Janssen, eigenaar van 10kilolichter, met een praktijk in Assen. Je kunt deels via Skype begeleid worden.

Individuele intensieve begeleiding bij Fenna Janssen betekent:

doelen stellen – plannen maken – acties uitvoeren – belemmeringen wegwerken – successen vieren – onderliggende patronen veranderen –  volhouden en nog meer succes behalen!

Marjolein: “Zo blij dat het eten niet meer de hele dag mijn gedachten beheerst. Raar toch, dat ik daar hulp bij nodig had. De gesprekken met jou en de email contacten tussendoor hebben echt geholpen om rustiger naar m’n eetgewoonten bij stress te kijken. Die positieve flitsende start ken ik wel, maar als het dan tegenzit, vanwege examenstress of zo, dan ging ik voorheen altijd weer in de snoep-modus. Hup, weer 2 kilo erbij. Moeilijk om dan weer te starten. Nu heb ik maar een paar kleine uitschieters gehad. Bijzonder. Na een slechte dag maak ik me niet meer druk. Ik veroordeel mezelf niet meer. Kan gebeuren. Ik heb ervaren dat ik vlot de draad weer oppak.”

Fenna: ik begeleid door middel van een combinatie van voedingsadvies en psychosociale therapie. Veel mensen weten wel hoe ze gezonder moeten eten. Jij waarschijnlijk ook. Voedingsadviezen komen kort aan bod. De meeste tijd besteden we echter aan het onderzoeken van de onderliggende patronen die maken dat jij meer eet dan je zou willen.

Hoe gaan we dit samen doen?

-We beginnen met een GRATIS intake gesprek (ter waarde van € 60). Meld je direct aan => zie rechts

-Na het intake gesprek bepaal je of je een Intensief start traject bij mij wilt starten.

A.  Intensief start traject:     

week 1 Gesprek:  ben je een emotie-eter of verleidingseter? Wat kun jij op korte termijn veranderen aan je eetpatroon? Waar zit jouw winst? In het anders omgaan met stress, onrust of verdriet of in het wijzigen van je eten? Hoe zorg je voor meer beweging? Doelen en actieplannen voor 3 maanden en 1e week

week 2 Email: voedings-, gevoel- en beweegdagboek bespreken –  evaluatie van 1e week –  plannen bijstellen – emotie-eten bespreken

week 3 Gesprek: wat heb je bereikt in 2 weken? Successen?

week 4 en 5 Email: wat valt tegen, wat zijn lastige punten? Emotie-eten: wanneer? Wat voel je? Waar heb je echt behoefte aan?

week 6 Gesprek: belemmeringen, tegenslagen en successen

week 7 en 8 Email: zie als hierboven

week 9 Gesprek: wat heb je nog nodig om je nieuwe eetgewoonten vol te houden? Welke lastige situaties ervaar je? Hoe pak je na een slechte dag de draad weer op.

week 10 en 11 Email

week 12 Gesprek en evaluatie: heb je je doelen bereikt? Heb je het emotie-eten onder controle? Wat zijn je vervolgdoelen? Meer gewichtsverlies? Minder stress in je leven?

Je ontvangt een persoonlijke map die per week wordt aangevuld met informatie over:  emotie-eten, verleidingseten, kcal lijsten voor verjaardagen, BBQ, broodbeleg, uit eten gaan etc etc. En je ontvangt het boek “Liefde in plaats van chocola”

Investering: jouw inzet en € 397

B.  6 maanden vervolg traject:

waarin je leert je nieuwe eet- en leefgewoonten vol te houden. Waarin je ervaart dat je bij tegenslagen zoals ziekte, blessure, stress op het werk, zieke ouders of kinderen misschien even van je gezonde pad afgaat, maar daarna ook snel de draad weer oppakt. Dat is de ervaring van veel ex-emotie-eters. Elisabeth: “ik ben me nu goed bewust van de stress die ik soms heb of erger nog, zelf oproep. Het lukt me om minder onrust te ervaren bij stressvolle situaties. Soms snoep en snaai ik een dag wat meer dan gepland. Op de 2e of 3e dag lukt het me nu steeds om weer normaal te gaan eten. Grenzen stellen qua eten lukt steeds beter. En grenzen stellen op m’n werk ook. Gesprek met mijn manager heeft rust opgeleverd en een beter rooster. ‘k Heb nu meer rust en voldoening. Dat betekent o.a. minder redenen om te gaan snaaien.”

1 x per maand gesprek en 1 x per maand email contact

Investering: jouw inzet en € 397

Begeleiding via skypewoon je ver van Assen en wil je toch graag persoonlijk begeleid worden? Dat kan. We voeren dan individuele gesprekken via skype, met ondersteuning van email-contact. Ook voor mensen met een erg volle agenda die graag frequent gemotiveerd willen worden.

Individuele sessies op[ afspraak: indien je een programma van 3 of 6 maanden niet passend vindt, dan zijn in overleg individuele sessies op afspraak mogelijk. De kosten hiervan zijn € 75 per uur of € 40 per half uur.

Op basis van welke adviezen begeleid ik je? Op basis van hele normale gezond verstand adviezen. Als je blijvend gewicht wilt verliezen, dan is het nodig om blijvend gezonder te eten en meer te bewegen. Saai, maar het werkt! Het eten van 3 maaltijden per dag en 3 keer iets tussendoor is lang vol te houden en voorkomt eetbuien. Hierdoor vallen mensen met overgewicht af zonder streng te lijnen. Strenge mode-dieten werken soms op korte termijn; op lange termijn leiden ze meestal tot extra gewicht. Als jij vegetarisch, plantaardig, Paleo of koolhydraat arm eet, dan kan ik je daar (deels) in begeleiden. Mijn begeleiding richt zich vooral op: lange termijn doelen voor ogen zien – realistische plannen maken – jou laten kiezen voor gezonder eten dat praktisch past bij je werk, gezin, etc. – volhouden – uit de vicieuze cirkel van streng lijnen en aankomen stappen – kiezen voor een ‘gezond verstand aanpak’  in plaats van de ‘alles of niets strategie’.

In geval van emotie-eten kun je samen met mij de oorzaken van je overgewicht en het jo-jo-en onderzoeken. We werken dan met korte oefeningen waarmee je ervaart welke eetpatronen jij hebt, wat je zelfbeeld is en wat je redenen zijn om te veel te eten. Lichaamsoefeningen en mindfulness helpen om  te voelen of je eet omdat je ‘maaghonger’ hebt of omdat je je alleen, leeg of verdrietig voelt.

Mijn voedingsadviezen combineer ik met psychosociale begeleiding om inzicht te verkrijgen in jouw onderliggende oorzaken van het emotie-eten. Indien gewenst begeleid ik je in de vorm van psychosociale therapie. Hiertoe maken we specifieke afspraken over de inhoud van de begeleiding.

Vergoeding? Iedere basisverzekering vergoedt € 180 dieetadvisering per jaar. Dit valt onder je eigen risico. Hiervoor is soms een verwijsbrief van de huisarts nodig. Veel aanvullende verzekeringen vergoeden extra uren dieetbegeleiding en/of uren psychosociale therapie van mijn beroepsorganisatie NVPA / RBCZ. (valt onder Complementaire therapie). Aanmelding individuele begeleiding 10kilolichter 2017

Bij afzegging van de afspraak < 24 uur of verzuim van de afspraak ben ik genoodzaakt de kosten in rekening te brengen.