Na enkele herfstachtige weken wordt het deze week opeens zomer! Het  BBQ seizoen kan beginnen!

Kijk jij uit naar al die familie- en straat-BBQ’s? Heerlijk samen genieten? Of zie er tegen op omdat BBQ’s voor jou een aanslag op je gewicht zijn. Omdat je altijd toch dat speklapje en de pindasaus neemt terwijl je je voorgenomen had het bij 1 shaslick te houden. Ben je net als ik een verleidingseter? Dan kunnen BBQ’s jou heel veel extra kcal opleveren. In mijn geval leidt mijn lijn er niet onder omdat ik geen vlees eet en maar heel zelden een BBQ heb.

Mijn cliënten vullen altijd een BBQ calorielijst in. 1000 kcal lijkt het minste wat men op een BBQ binnenkrijgt. Veel cliënten nuttigen ongemerkt 2000 – 2500  kcal. Vooral als de wijn rijkelijk vloeit. Ter vergelijking: een gezonde warme maaltijd bevat  ca. 550 kcal. En als je wilt afvallen dan is het goed om ca. 1500 kcal per dag te nuttigen.

Stokbroodjes kruidenboter (60 kcal per stukje) tikken aan. Stokbroodje tapenade? Idem, levert ook 60 kcal. Hoeveel kcal krijg jij binnen bij een BBQ? Vul de BBQ light kcal lijst in en laat het ons weten.

Op deze lijst staat een aantal tips voor een BBQ light: 

1. Zorg altijd voor een paar rauwkostsalades: heerlijke groene salades met tomaten, paprika etc. Bied je gastvrouw aan om deze zelf mee te nemen. Daarmee voorkom je dat je toch weer huzaren- of aardappelsalade neemt. Gastvrouw blij, jij blij en alle andere (vrouwelijke) gasten ook.

2. Groente spiesjes op de BBQ =>  vinden kinderen leuk om te maken. Scheelt jou weer werk.

3. Witte vis (kleine moten) met citroen en groene kruiden in aluminium folie. Kan niet mislukken.

4. Wat is jouw tip voor een BBQ light?

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *